2011. szeptember 15., csütörtök

Animeszörcs - Nyanpire the Animation


Bár én őszintén szólva, nem vagyok valami nagy rajongója a vámpíroknak (lásd Alkonyat, Vámpírnaplók), de a cicákat kifejezetten szeretem. Sőt, otthon is van négy, jobban mondva egy anyuka, 3 kismacska (akikből valószínűleg 2 majd megy el ):
Visszatérve a vérszívókhoz, elmondom, miért is nem csipázom. Egyrészt, mostanában ezek a lények a nyálas, nézhetetlen csajmozikban hódítanak (Alkonyatból a'sszem pár másodpercet bírtam ki). Amik a visongó tinicsajoknak felel meg. Ha vámpírt akartok, inkább válasszátok Darren Shan sagaját. Feledhetetlen élmény.

Na de mivel ez egy anime kritika lesz, többet nem pofázok, be is mutatom az eddig legaranyosabb animut, amit valaha láttam. Ennek a címe: Nyanpire The Animation

Az anime egy 2009-os doujinshi alapján készült, melyet egy Yukiusa nevű ember alkotott meg, és ez a "The Gothic World of Nyanpire" címet viseli. Mivel a Nyanpire nagy sikert aratott, az adaptáció sem sokáig várakoztatott meg minket, ugyanis a Gonzo (Full Metal Panic! Kaleido Star) studió vállalta fel a vámpír macska mindennapjainak mozgóképre vitelét. A grafikáért a Trigun, illetve a Supernatural dizájnere, a nem véletlenül híres Yoshimitsu Takahiro felel. Bár openingje nincs, egy endinget kapott ez a 13x4,5 perces animu. Ezt Asou Natsuko és Naidan adja elő. Az előbbit a Baka to Test to Shoukanjuu főcímdalairól ismertem fel, ami egyébként nagyon nem nyűgözött le. De viszont ez egy hangulatos kis dallam, melytől egy idő után agyzsibbadást lehet kapni.

A történet nagyjából annyi, hogy egy aprócska kis cicus magára hagyva éhezik, már a halál küszöbén áll, mikor megsajnálja őt egy vámpír. Hogy megmentse az életét, a vérszívó ad neki a saját véréből, így született meg a vámpír-macska keverék Nyanpire. Nem sokkal később, egy Misaki nevű lány befogadja (akinek egyébként sose látjuk a fejét).

És innen kezdődnek Nyanpire kalandjai, amihez természetesen csatlakozik még több macska.
A legelső Masamunya, aki egy hatalmas harcosnak hiszi magát, és mellékesen, Sugiyama Noriaki adja a hangját. Ő először Nyanpirét lánynak hitte, és én úgy látom, hogy így is érez iránta valamit.
Aztán Nyatenshi, aki egy bukott angyal, se nem mellékesen debütálásakor végigpofázta a részt. Fukuyama Jun (igen :D) kölcsönözi a hangját. Szeret keresztbe tenni Masamunyának.
Végül a csapat egyetlen lány tagja, Chachamaru, aki szerintem a legcukibb, egy kicsmacska. Eléggé komolyan beszél.

Bár elsőre elég gyerekesnek tűnhet, vámpír Chii-klónnak, vagy egyszerűen egy nagy semminek. Azonban ettől a sorozattól nem várhatunk el túlságosan sokat, de aki belenéz, az nem fog csalódni. Egyszerű anime, mely csak szórakoztatni akar, semmi mást. Szerintem ez sikerült is :)

A látvány nagyon szép lett, bár én amennyi animut láttam a Gonzótól, azok mind csodaszépen vannak animációra véve (pl.: Kaleido Star).
Szereplők, bár nem nevezhető kidolgozottnak és mélyeknek (csak úgy, mint a K-ON!-nál, de ott az nagyobb baj), de rettentő imádnivalók. Az én személyes kedvencem Chachamaru. Bár szerintem másoknak idegesítő lehet Nyatenshi, szépfiús hangjával - hála Fukuyama Junnak - és örökös pofázásával.

Szóval ez egy aranyos darab, amelyet inkább azoknak tudok ajánlani, akik annyira nem kritikusak, vagy csak egyszerűen kikapcsolódásra vágynak.

Ami tetszett:
- Látvány
- Aranyos karakterek
- Szinkronszínészek munkája
- Kiváló kikapcsolódásra
- Nagyon vicces

Ami nem tetszett:
- Túlontúl egyszerű történet
- Az ending agyzsibbadást okozhat, egy idő után (bár ez mondjuk ízlés kérdése)
- Nagyon rövidek az epizódok
- A külsőségek miatt mások nem nézik meg

Értékelés: 8/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése